onsdag 9 november 2011

Igår var min matte på föreläsning om kattens tänder


Föreläsningen som kattklubben Sydkatten  anordnat var på  
Malmö Djursjukhus och var mycket bra och intressant sa matte när hon kom hem igår kväll.
Jag antar att ni kan gissa vad min matte fått för sig nu ??
Jo , att mina tänder ska borstas VARJE DAG ??!!


Här spanar jag in grejerna som tydligen ska användas ??


Provsmakar tandkrämen



Fy för den lede vad den smakade illa :(
Bäst att smita innan min matte 
stoppar tandborsten i munnen på mig !!



Här uppe hittar min matte aldrig mig !!!



Skulle jag hoppa ner så att du kan borsta mina tänder ??
Skulle inte tro det va !!



Fortsatt trevlig onsdagkväll !
Nu ska tassa runt och se vad ni andra hittat på :)

20 kommentarer:

Daisy sa...

Harley and I hate getting out teeth brushed, too!

Dui och Deco sa...

Lycka till med den tandborstningen matte!! Vi har tandkräm men matte har aldrig borstat våra tänder..får väl se om hon får nya idéer nu.Nosbuff

Ninnibus sa...

Nämen vad är det för tokigheter? Borsta tänderna på en katt...Be matte köpa en flaskborste istället som du kan gnaga på..UTAN tandkräm. Nu tycker jag synd om dig minsann..Ska jag skicka lite godis i smyg kanske..hehe!
Hälsn. Oliver

Unknown sa...

Hello beautiful, i have missed seeing your lovely face this past week and am now catching up. I think you've got the right idea staying up high Kjelle, no one likes nasty tasting toothpase!!! =^..^=

Max och Måns sa...

Förmodligen är det något bra, men...
Inte jam ska husse få trycka in en tandborste i våra munnar!
Lycka till Kjelle, de kan vara envisa 2beningarna

Mary sa...

Ska bli spännande och se vem som är envisast du eller matte!
Jag har försökt borsta en gång på en katt vi hade han fick till och med en tandborste med fint krokodilmotiv:)
Men som sagt trägen vinner och gissa vem som var mest trägen.
Berättade din matte hur många tänder en katt har? jag råkar vara lite nyfiken:)

Katten Lisa sa...

HUR naturligt är det på en skala för en katt att få tänderna borstade??? Stanna på bokhyllan!

kattmamman sa...

Här så har jag någon som tycker den där tandkrämen smakar riktigt gott och som kommer springandes när det är dags ;). Men jag förstår att du inte gillar nymodigheterna som din matte nu kommit fram till.. Man slipper liksom få sjukdomar som kan göra att man måste ta bort alla tänder i slutändan och det hade nog känts värre.. Vi håller tummar och tass för att ni ska nå en mellanväg så båda blir nöjda :). Tass och Kramiz

Photo Cache sa...

Do you brush your teeth Kjelle? WE don't like to have our teeth brushed, much less touched by humans.

Emma and Buster

BeadedTail sa...

We don't like to have our teeth brushed so refuse to let it happen!

Mr Puddy sa...

I just wonder what flavor of your tooth paste ? Peppermint ? : )
I love Peppermint : )

Hjulia huller om buller sa...

Lycka till med mattes nyaste idé...
Vi skulle absolut stanna i bokhyllan om vår matte skulle få för sig att borsta våra tänder!

=^.^=

Nosbuffar

The Florida Furkids sa...

EEEK! You were smart to run to a place where she couldn't reach you!

The Florida Furkids and Angel Sniffie

Whisppy sa...

When our Mom tried to brush our teeth, we foamed and foamed then dribbled the paste AND saliva. We made sure we ran all over the room so the dribble got everywhere...Think you better stay up that shelf!

NoOne sa...

Här kör matte/hussepusse med typ "massage" med fingern med nå't på & det fungerar purrfekt,Jippis tandsten är het borta :)
Lyckotass från oss/Nospussar!

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Hihi, när jag såg rubriken på inlägget så förstod jag(med erfarenhet av en egen matte!)vad som skulle komma i inlägget!:) Nu har matte också LÄST inlägget så nu går vi och gömmer oss, hela gänget! :) Tassa lugnt idag!/Fjutten

Skrutten och Skorpan sa...

Stanna i bokhyllan, det är det enda vi har att säga om saken. :)

Frasse sa...

Alltså, det jamar jag bara - det där med tandborstning kan de glömma för min del. Jag ger katten i vad de där experterna säger, jag vill ha mina tänder i fred. Och matte håller med - kanske för att hon är lat, men det spelar inte mig någon roll, bara jag slipper borsta tänderna!
Tassklappar

lillies lya sa...

Det verkar som om ni får diskutera igenom det där med tandborstningen lite...

nosgos å tandvänliga gottisar
Maurice & Kajsa

CATachresis sa...

Teeth brushing we've never done!! I think Austin would take my arm off! I'm taking him to the vet for his annual once over, so will ask him if I should try!! Good for you Kjelle, getting away lol