torsdag 17 november 2011

Varit med min matte på hennes jobb :)

Igår eftermiddag så packades jag ner i min nya transportväska och sattes i framsätet i bilen.
 I påsen finns min lilla kattlåda + kattsand , mat , vattenskål , kattgodis och leksaker. Allt för att jag skulle klara en 
arbetsdag i hemtjänsten :)


 Här sitter jag och planerar morgondagens jobb.
Hur var det nu skulle jag lägga alla jobb på min matte 
och inga på dig Maria ??


På min mattes jobb är det deras plikt att vara tysta , något jag tyckte dom var urkassa på , speciellt på personalmötet !!
Har jag fått det där med plikt och tyst om bakfoten ??
Ni har tystnadsplikt vad det gäller era kunder/brukare/vårdtagare.
Så det är därför du inte kan/får ta några foton på mig när jag är hemma hos någon av dina kunder/brukare/vårdtagare , matte ?
Aha , jag tror jag förstår precis vad tystnadsplikt är eller inte ;-)

Trevlig torsdag önskar jag alla som tassar in här !!

16 kommentarer:

Anonym sa...

Oj så tuff du är som vågar följa med din matte till jobbet. Jag skulle aldrig ställa upp på att åka brummis hit och dit. *ryser*

Hjulia huller om buller sa...

Det måste ha varit kul å se hur matte fördriver tiden när hon inte är hemma.
Nu VET du att hon jobbar hårt, så att hon ska kunna skämma bort dig!

=^.^=

Nosbuffar

Mr Puddy sa...

Kjelle, Mom said you look expert for travel than me. Kitty in the carrier still remind my mom what I did...MOL

lillies lya sa...

Men så coolt - en hemtjänstbosskatt!!! Stiligt!! Din matter har tur hon! För att inte tala om hemmen som får njuta av dina tjänster!!!

nosgos å beundrargottisar
Maurice & Kajsa

Max och Måns sa...

Tror du gjorde en stor insats denna dag!
Förmodligen mer än du själv anar!
Nosbuff

NoOne sa...

Jamarn's coolt/Nospuss

LucyIntheSky sa...

Vilken stilig katt du är!

Kattmamman sa...

Åh, va häftigt! Hemtjänstkatt :) vi är riktigt imponerade av din insats Kjelle! Kramiz och Tass

Katten Lisa sa...

Du gjorde det!! DET var tufft! Vad populär du ska ha blivit. Gissar att dina tjänster kommer att efterfrågas mer och mer. Snart får väl matte inte komma utan sin duktige medarbetare.

Nea theCat sa...

Wow Kjelle du tar väl bra betalt för dina tjänster? Minst en ask Dentisar om dagen är rimligt.

Vet du Kjelle varje gång jag slår upp din blogg så hör jag matt säga: Vad du är söt Kjelle bus.

Nosgos

Linnsen sa...

Vilken tur matte hade som fick med dig! Det verkar svårt att klara jobbet utan en katt! :)

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan sa...

Mjau nu vet du vart din matte jobbar ngn stans. Duktig du är som kan hjälpa din matte med olika tjänster.
Det skulle inte vi klara av att åka sådan däringa brummis varje dag.

Tass tass på dig

Dui och Deco sa...

Invigning av nya väskan OCH med på mattes jobb! Vilken dag! Du borde väl få vara med jämt.Nosbuff

Kattfamiljen sa...

Måste vara spännande att få hänga med matte till jobbet :-)
Tror nog verkligen din insats gjorde nytta för personer din matte hjälper. En glad och busig katt piggar ju upp :-)

Frasse sa...

Så spinnande att få följa med till mattes jobb! Och vi katter är ju jamarns tystlåtna av oss - när vi får tillräckligt med mat - så du är ju en idealisk tassistent :-)
Tassklappar

CATachresis sa...

Kjelle, were you paid for your day's work? I should get the unions involved lol!! Maybe Austin wouldn't yowl so much if he had a carrier as luxurious as that!