tisdag 29 november 2011

Fått en fin blogg award ...

från Dui och Deco  två trevliga katter som 
bor med sin har en matte och husse  inneboende.



Motiveringen till vaför jag fick priset lyder :
   Du är en omtänksam katt med fankattiska bilder på din blogg.

Jag tackar och bugar :)
Här kommer svar på frågorna som man ska besvara :

  1. Varför började du blogga ?  Det började med att jag fick gästblogga 1 gång i veckan i min mattes blogg. Många tyckte att jag skulle ha en egen blogg så jag "tvingade" min matte att hjälpa mig att starta en egen blogg , så nu har hon aldrig tid för sin blogg = HELT rätt om ni frågar mig ;-)
  2.  Vilka bloggar följer du ? Nästan alla i min lista dagligen , inte alltid jag hinner kommentera , men läser det gör jag !
  3. Favoritfärger ? Vitt för att som Dui o Deco jamar = vita möss är bäst att leka med :) Rött får jag väl säga nu när matte köpt en sån fin jul-röd fjädervippa till mig :)
  4. Favorit film ? The Birds av Alfred Hitchcock och ALLA filmerna med Simon´s Cat.
  5. Vilka länder drömmer du om att besöka ? Luxemburg för att hälsa på Luna  och Australien för att hälsa på Mr Puddy  och U.S.A för att hälsa på Daisy och Harley och The Katpack som huserar på Katnip Lounge   och alla mina andra bloggkompisar som bor där. Sen vill jag åka till England och besöka Sookie och Mr Darcy .Vid närmre eftertanke så vill jag resa jorden runt och besöka ALLA mina blogg-kompisar :)
Det blev visst 5 stycken bloggkompisar nämda här :)
Så jag skickar awarden vidare till dom med motiveringar som följer.


Luna : för att du är så söt och snäll och en av mina första utländska kompisar :)

Mr Puddy : för att du är en av dom roligaste katter jag känner och också en av mina första utländska kompisar :)

Daisy och Harley : för att du är så söt i alla dina kreationer Daisy och du Harley är bara för rolig :)

Till alla dom 13 katterna på Katnip Lounge : för att ni är ett gäng coola katter som får mig att skratta så att morrhåren trillar av mest varje gång jag läser era inlägg :) 

Sookie och Mr Darcy : För att ni är lika fluffiga och blå-ögda som jag och så verkar ni ha uppfostrat er matte lika bra som jag ;-)



Egentligen så skulle jag vilja ge awarden till alla mina
fina blogg-kompisar , så den som vill ha den får
gärna ta den :)



    14 kommentarer:

    Cat-from-Sydney sa...

    Kjelle Bus,
    Hey! Come visit me in Malaysia too. We'll teach you how to eat durian. OK, Magnum too. purrr...meow!

    NoOne sa...

    ♥-lig Grattistass till den fina Awarden jamar vi!

    Luna und Luzie sa...

    Congrats on your award!

    CATachresis sa...

    Well done Kjelle. Very well deserved award xox

    Dui och Deco sa...

    Vi glömde ju en sak i motiveringen. Du är ju så himla begåvad att du kan jama på engelska också, det är vi jätteimpade av:Nosbuff

    Kattson sa...

    Grattis till awarden. Det var allt tur att du överjamade matte att hjälpa dig med en egen blogg. Du har ju så mycket att jama om så om du skulle tvingas sköta mattes blogg också skulle det kanske bli för mycket.

    Sigge Svamphund sa...

    Grattis till awarden!
    Det är en rättighet oavsett om man är hund eller katt att ha en egen blogg!
    För det är ju i våra liv de viktiga sakerna händer, människor har ju aldrig nåt intressant för sej

    Findus, Isak och Rasmus sa...

    Grattis till priset! Vi läste ju dina spännande historier när du delade blogg med matte, fast vi är förstås nöjda med att du kan jama ännu oftare nu! Kurr och burr.

    BeadedTail sa...

    Concatulations on your award! We hope you can visit all your friends around the world one day! We'd love to visit the Katnip Lounge too!

    Hanna sa...

    Grattis till din Award Kjelle :)

    LillaAquila sa...

    Grattis till bemärkelsen! Den var du värd!
    Jätte fint svarat på frågorna :)
    *nosbuff!

    Wilma, Tiger och Tyzon sa...

    Man får gratulera världen guligate katt!!

    Memories of Eric and Flynn sa...

    Congratulations on your award. We hope you visit us when you visit Sookie and Mr Darcy in England.

    Unknown sa...

    Oh Kjelle Bus I have been away and it has taken me a while to catch up, so I almost missed this lovely award from you!!! Thank you so much from me, Darcy and Sookie :)