onsdag 23 november 2011

Nu är jag ....

ny badad 


påbörjad fluffning 


och  färdig fluffad



inför uppvisandet av mig på Kattens Dag
som sedan 3-år tillbaka firas både på lördag och söndag
1:a helgen i Advent.
KLICKA PÅ BILDEN
så hamnar du på Kattens Dags 
officiella hemsida



Kattklubben Sydkatten som jag och min matte är med i , 
deltar varje år i firandet av Kattens dag genom att visa upp katter och informera om klubben i ett flertal Djuraffärer runt om i Skåne. 

Jag och min matte ska vara på Arken Zoo i Ängelholm 
PÅ  LÖRDAGEN 26/11 klockan 10:00 - 16:00 , tillsammans med Norsk Skogkatt och Ragdoll.

På söndagen 27/11 klockan 11:00 - 16:00 är det Norsk Skogkatt , Cornish Rex och Huskatt som visar upp sig

Kom gärna och hälsa på mig och min matte och dom andra katterna , ni som inte bor alltför långt ifrån !
Som jamat , vill ni träffa mig LIVE så är det lördagen som gäller :)
Skulle tro att det kommer att vara en del jippon i affären med bra priser på kattprylar denna helg ?! 
HITTA DIT :)

24 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Önskar att vi bodde närmare så vi kunde träffa dig. Hur som jam du är väldigt stilig och pälsen ser silkeslen ut.Synd att du var tvungen att ustå ett bad! Nosbuff

Katten Lisa sa...

Kikade litet med ena ögat på bilderna. Jag får såna underliga ryckningar i morrhåren när jag ser våta katter. Men det blev ju bättre på slutet.
Jag tror att jag ska få gäster på lördag, men vi får se hur det blir. Skulle förstås vara kul att få träffa dig!

lillies lya sa...

Åh vilken fluffboll det blev av dig tillslut!!! Fast vi tycker synd om blöta kissekatter. Finns det inte torrschampo?

nosgos å massor av gottisar
Maurice & Kajsa

BeadedTail sa...

You look so soft and fluffy after your bath! We wish we could come meet you and feel your soft furs!

Mary sa...

Fint fluff du fick efter badet:)
Här hemma är det inga fyrfota som gillar vatten över tassarna!
Du är ju lika pälsig om inte lite mer än våran Fröken Tott, hur handskas du med hårbollarna, malt?
Synd att ni bor så långt bort annars hade vi helt klart kommit in och kollat. Önskar trevlig adventshelg!

Photo Cache sa...

mama is kissing the screen. she said you look so kissable esp after your shower.

emma and buster

Mr Puddy sa...

You are a legend, My friend
Seem like you don't mind bath at all ! Me. Say NO !
Good luck for the kitty show : )
xoxo

Pelle sa...

Så fin du blev, fast bad är så jamars äckligt. Bor lite fööör långt borta för att komma dit men ha du en fin dag som ambassadör för oss alla.

Fuzzy Tales sa...

Now we understand why you had to have a bath. Good luck...and we hope that's the only bath you must have each year. LOL.

Memories of Eric and Flynn sa...

You made a good job of drying yourself. You look very soft and silky now.

Hjulia huller om buller sa...

Så fin du blev efter badet!
Precis så fluffig som en av din sort ska vara = en skenhelig fyrfota busfrö ;-)
Ha det så roligt på Arken Zoo!
Tyvärr bor vi för långt bort för att kunna hälsa på dig och matte :( Det hade varit jätteroligt annars!

=^.^=

Nosbuff

Panter sa...

Personligen har jag bara badat en gång i mitt liv och det var när jag råkade halka ner i ett diselfat.
Men det var inte därför jag trillade in här i dag - för att tala om mina hygienvanor.
Nej, Husmor hälsar att hon tycker du har fått det så mysigt här på bloggen. Ett vackert lapptäcke.
Hon undrar om ni lyssnar på radio P4/Skaraborg. De har nämligen en tävling där:
Lyssnarna får skicka in rutor i olika färger och mönster av tyg som radion sedan ska sy ihop till ett lapptäcke och som sedan skall lottas ut.

Harrys matte sa...

Vad stilig du blev! Gillar du att bada och fönas?

Ellen Whyte sa...

We saw you need a bath. We're runing for cover!

NoOne sa...

Naw,såååååååå vacker du är Kjelle...
Hade jättegärna velat träffa dig eller mja...Matte dårå *fniss*
Lycka Tilltassar från oss & Nospussar såklart!

Linnsen sa...

Så rasande fin du blev efter att ha varit så där liten och ynklig i handduken, fantastiskt vilket fluff!! :D
Du är verkligt stilig! ♥

Bullen sa...

Va otroooligt fluffig och fin du blev!
Och jag fick samma behandling, med bad och fluff inför helgen :-)
Vi får göra bra reklam du och jag för alla katter på Kattens Dag!

Max och Måns sa...

Hygien är viktigt, men duschar du frivilligt eller tvingar din matte in dig i det blöta?
Själva ryser vi vid tanken.
Men bra fluffig blev du!
:-)

Frasse sa...

Jamarns, vilken förvandling! Från stripig till superfluffig bara på en enda bild :-)
Modigt av dig att bada, det hade jag aldrig vågat mig på :-)
Tassklappar

Whisppy sa...

Haha. You look like an octopus in the first picture. We sat through a session of being furminated coz Mommy promised no bath if we cooperated...

Kattson sa...

Men du var väl så jättefin redan innan badet, så det verkar nästan onödigt. Men nu är det gjort och du ser jättefin ut.

Unknown sa...

Tja snygging.
Synd att det är så långt, annars hade vi kunnat Tazzvänslas lite Live. Din for ever *Tazz&Kram* Puzzel

meowmeowmans sa...

You are one handsome mancat, Kjelle! We sure wish we lived close by, so that we could meet you!

Oui Oui sa...

You sure are beautiful after your bath! We hate bath days. There is usually blood, with lots of scratching and some bites if we can manage it.