måndag 7 november 2011

En ledande fråga ...

Gissa om min matte var hemma idag när hon var ledig ??
Svar : NÄÄÄÄ !!
Tur för henne att hon i alla fall hade vett 
att ha med sig något till mig med sig hem :)


Test av min nya fjäderboa :)

 Rör sig jättefint !


Luktar gott  :)


 Nu ska vi se om den smakar gott också ??


Nom Nom , smakar jättegott !


 Kanin-sparks vänlig ?
Svar : JA !


 Lika yvig som i min svans?
Svar : Nästan ;-)


Jag ger min nya fjäderboa 5 tassar av 5 möjliga !!!

Nu är testet faktiskt slutfört matte ,
så ta väck blixtmojängen NUUU !!!



Fortsätt gärna rösta på mig
i Lussekatts-tävlingen i H.P.
Man kan rösta en gång per IP-nummer och dag , 
fram till den 17 november.
Klicka på bilden så kommer ni till min bild på H.P
och klicka där på hjärtat under min bild :)



Nu ska jag försöka tassa runt lite och se vad ni hittat på i helgen och idag. Matte har jobbat hela helgen , så det är därför jag varit lite dålig på att tassa runt.

27 kommentarer:

lillies lya sa...

hmmm, din matter är ju mer rymningsbenägen än vår lillie! *suckar. Ja se människor... tur att hon tog med sig en ny fjädervippa i alla fall! Den var riktigt snygg! och nästan lika fluffig som din svans. Men bara nästan!
nosgos å måndagsgottisar
Maurice & Kajsa

Fuzzy Tales sa...

Yes, at least she brought you a new toy! That boa looks like fun, glad you gave it a 5 out of 5! (But your bushy tail rates even higher. LOL.)

Anonym sa...

Vilken fin boa du fick. Hoppas den håller länge och ger många roliga stunder.

Kattfamiljen sa...

Meh de var ju inge kul att matte inte var hemma när hon var ledig men tur att hon köpte med sig en så fin present till dig :-)

Panter sa...

Nu är det röstat. Förvisso är husmor sjuk och gnällig men jag fick henne att ställa upp!
Hon glömde föresten att berätta om kyrkråttan hon mötte vid domkyrkan i vid helgens Göteborgsbesök.
En riktig!
Jonas sa kyrkråtta men husmor kallade den kloakråtta. Större än de där de säljer på IKEA

meowmeowmans sa...

That is a great boa, Kjelle! We give it 5 out of 5, too. :)

Dui och Deco sa...

Sköna bilder! Den där boan ser riktigt skoj ut! Nu tycker vi att våra mattar får skärpa sig, hålla på och vara borta på det där sättet det går ju inte för sig.Nosbuff

Max och Måns sa...

Jamars vad hon ränner!!
Snygg boa i alla fall, såg kul ut.
Men du måste påminna oss att rösta på FB VARJE dag, annars missar vi.
Nosbuff

Katten Lisa sa...

Om inte du blir en av katterna i almanackan ska jag tassa upp på redaktionen och ge dem en klohöger, rivmärken, utfräsning och bita dem i tårna.
Fin fjädervippa!

Katnip Lounge sa...

WOWEEEE! That boa toy looks like a BLAST! Good thing your Mom made it up to you. Nice buny kuckers, too--you are fierce, Kjell Bus!

Dehäreja sa...

Hade jag bara varit (hon)katt, så hade jag flörtat och stött på dig din snygging!

Voff på dig!
Oscar

Frasse sa...

Märkligt beteende att rymma hemifrån på sin lediga dag... Men du fick ju lite kompensation, det var en jamarns stilig leksak, måste jag jama!
Och vilka härliga fartfyllda bilder, den där boan verkar ha hög busfaktor, förstår att du ger den fem tassar :-)
Tassklappar

Ellen Whyte sa...

Now that's one classy feather boa! Hope your mummy has time to play with you and your new toy this week.

Mr Puddy sa...

OMC !!! Your toy look like a big fluffy snake !!! That's challenge !!!

BeadedTail sa...

That boa looks like a lot of fun! We enjoyed watching you play with it! We'll vote again!

Whisppy sa...

We think your tail is a lot more beautiful and bushy than the boa. :)

Findus, Isak och Rasmus sa...

Vilken tuff boa! En sådan vill vi också ha, ju. Vilken match du gav den. *imponerade* Kurr och burr.

NoOne sa...

Jamarn's fin tasspresent du fick av din matte/Jam & Kram från oss!

amanda sa...

Love the feather boa! especially love the yellow colour. Can I come and play with you? purrs, Rio from Barcelona

Pelle sa...

5 tassar från mig oxå på din boa, vill ha en likadan! Har en kort lila sak, inte alls lika fin som din.
Röstar varje dag på dig, kompis.

LillaAquila sa...

Så nu har jag röstat på dig! Du är ju en jätte fin lussekatt hoppas du vinner! :) <3

Skrutten och Skorpan sa...

Jamarns vilken rolig boa du fick av din matte. Taskigt av henna att rymma på sin lediga dag men hon hade ju i alla fall med sig en present till dig när hon kom hem.

Kattson sa...

Bra kattumentupplysning du gav på boan. Nu vet vi att den är godkänd av certifierad boaprovare. Kan meddela att jag inte fick rösta på dig idag. Det kom upp en Warning med uppgift om att jag redan röstat. Det har jag visserligen, men inte idag. Hoppas du vinner ändå.

CATachresis sa...

I think, on balance, that your tail is more attractive than the boa! hehehe

Have voted :)

Katterna på Katthemmet Kompis sa...

Oj, den ser lite läskig ut, men wow, vilken cool färg! :)

Nea theCat sa...

Jag såg att det minsann fanns lite godis också där på sängen så jag antar att du fick lite plåster på såren. :)

Nosgos

kattmamman sa...

Åh, man blir såå glad av att se dina upptåg! Det må jag lova, önskar mina fyra vore lika bra på att fastna på bild :)

Det där godiset som skymfa förbi har vi också påbörjat.. Nyttigt har jag hört.. Och än så länge gillar de det :)

Kramiz och Tass